Online nahlásenie škodovej udalosti

Povinné zmluvné poistenie

Nahlásiť

Kedy nahlasovať PZP?

Havarijné poistenie a pripoistenie skiel

Nahlásiť

Kedy nahlasovať havarijné poistenie?

Pripoistenie čelného skla k PZP

Nahlásiť

Kedy nahlasovať poškodenie čelného skla?

Neviete cez ktorý formulár nahlásiť škodovú udalosť?

My Vám poradíme

Potrebujem poradiť

vehicles

Postup riešenia škody

Zdravie a záchrana života

Zdravie a záchrana života

V prípade, že sa stanete účastníkom dopravnej nehody, je prioritou záchrana života a poskytnutie pomoci. Zabezpečte miesto nehody (reflexná vesta, výstražný trojuholník, atď.), poskytnite prvú pomoc a kontaktujte zložky integrovaného záchranného systému:

  • polícia: 158*
  • záchranná služba: 155
  • hasičská služba: 150
  • tiesňová linka: 112


*Políciu volajte v prípade:

  • ak príde k zraneniu
  • ak škodu spôsobil neznámy páchateľ alebo neznáme vozidlo
  • ak účastník nehody odmietne podpísať záznam o nehode
  • ak sa účastníci nehody nezhodnú na vinníkovi
  • ak škoda presahuje hodnotu 4000 €

Viac informácií

Dokumentácia nehody

  • škodovú udalosť je potrebné zdokumentovať
  • v prípade, že nebude privolaná polícia, riadne vyplňte správu o nehode a zhotovte fotodokumentáciu z miesta nehody
  • pri vypĺňaní správy o nehode nezabudnite doplniť:
    • EČV (evidenčné čísla vozidiel)
    • identifikáciu účastníkov nehody, vlastníkov vozidiel, svedkov  nehody
    • údaje o poistení (číslo poistnej zmluvy, zelenej karty, atď.)
    • nákres a popis nehody
    • informáciu, ktorý z vodičov zavinil nehodu a podpisy vodičov

Viac informácií

Dokumentácia nehody ihneď
Nahlásenie škodovej udalosti do 7 dní

Nahlásenie škodovej udalosti

  • škodovú udalosť nahláste poisťovni v najkratšom možnom čase
  • online nahlásenie škodovej udalosti je pohodlným a najrýchlejším spôsobom oznámenia škody
  • pred samotným hlásením si pripravte:  
    • údaje o zmluve (číslo zmluvy/zelenej karty)
    • údaje o škodovej udalosti (správu o nehode/správu polície)
    • údaje o účastníkoch, poškodenom vozidle alebo majetku, vrátane kontaktov (telefonických, mailových)
  • pripojením správne vyplnených dokumentov a fotodokumentácie prispejete k urýchleniu likvidácie škodovej udalosti
  • po nahlásení obdržíte číslo škodovej udalosti a na e-mail vám zašleme potvrdenie o registrácií

Viac informácií

Odtiahnutie vozidla

Pre pomoc v prípade odtiahnutia vozidla volajte asistenčnú službu +421 2 582 52 188.

Výhody využitia zmluvných servisov UNIQA:

  • oprava vozidla bez nutnosti čakania na technika poisťovne
  • vybavenie administratívy za klienta
  • zrýchlený režim výplaty poistného plnenia do 24 hodín
  • bezproblémový priebeh likvidácie škodovej udalosti s výplatou fakturovanej čiastky

V prípade využitia služieb nezmluvných servisov UNIQA poisťovňa negarantuje úhradu účtovaných nákladov v plnej výške ani bezproblémový priebeh likvidácie škodovej udalosti.

Viac informácií

Odtiahnutie vozidla ihneď
Likvidácia škodovej udalosti do niekoľkých dní

Likvidácia škodovej udalosti

Využite možnosť pohodlného vybavenia škodovej udalosti, vrátane obhliadky vozidla u niektorého zo zmluvných servisov poisťovne UNIQA. V spolupráci so zmluvným servisom riešenie škody v zrýchlenom režime nepresiahne 48 hodín. Ostatné škody vyriešime zvyčajne do niekoľkých dní.

Likvidátor preštuduje všetky doložené podklady ku škodovej udalosti. Ak sú postačujúce na ukončenie škodovej udalosti, likvidátor pristúpi k likvidácii. V prípade potreby budú vyžiadané doplňujúce doklady.

  • po nahlásení obdržíte číslo škodovej udalosti a na e-mailovú adresu vám zašleme potvrdenie o registrácii
  • zaslané dokumenty budú zaradené na spracovanie
  • v prípade nutnosti predloženia ďalších dokladov budú od vás vyžiadané poštou alebo e-mailom
  • dokumenty potrebné pre vybavenie škodovej udalosti je možné zaradiť online na odkaze: Informácie o stave škody

Viac informácií

Informácie o stave škodovej udalosti

  • po pridelení čísla škodovej udalosti môžete proces jej vybavovania sledovať online na odkaze: Informácie o stave škody
  • ak vám v priebehu vybavovania škodovej udalosti bude niečo nejasné, napíšte nám mail na cmd@uniqa.sk
  • do mailu vždy uveďte číslo škodovej udalosti, aby vaša otázka mohla byť správne zaradená a spracovaná

Viac informácií

Informácie o stave škodovej udalosti
Ukončenie likvidácie škodovej udalosti

Ukončenie likvidácie škodovej udalosti

Poistné plnenie zo škodovej udalosti na vozidle možno vyriešiť dvomi spôsobmi:

  1. rozpočtom nákladov na opravu (náklady na opravu vypočítané kalkulačným systémom), aktuálna výška hodinových sadzieb pre rozpočet robí 18 Eur/hod. vrátane DPH.
  2. na základe predloženia faktúry za opravu vášho vozidla – využite ponuku našich zmluvných servisov, ktoré sa zaoberajú opravami vozidiel vrátane poškodených skiel

Viac informácií

Uzatvorenie škodovej udalosti

 

Uzatvorenie škodovej udalosti

Dokumenty na stiahnutie

Papierové oznámenie škodovej udalosti je k dispozícii len pre druhy poistenia, ktoré nie je možné hlásiť online. 
Pokiaľ sa rozhodnete hlásiť škodu osobne, môžete tak urobiť na ktorejkoľvek z našich pobočiek

Často kladené otázky

  • ak dôjde k zraneniu,
  • ak škoda presiahne 4000 €, 
  • pokiaľ vznikla škoda na zdraví alebo majetku tretej osoby, či dopravnom značení alebo komunikácie.
  • ak škodu spôsobil neznámy páchateľ alebo neznáme vozidlo,
  • ak účastník nehody odmietne vyplniť a podpísať záznam o nehode,
  • pokiaľ sa účastníci nehody nezhodnú na vinníkovi. 

Aké sú možnosti nahlásenia škodovej udalosti?

  • Online nahlásenie škodovej udalosti je pohodlným a najrýchlejším spôsobom oznámenia škody. Do hlásenia môžete okamžite pripojiť požadované dokumenty, čím urýchlite dobu likvidácie škody. Aktuálny stav likvidácie škody môžete sledovať online na odkaze: Informácie o stave škody.
  • Telefonicky: infolinka (+421) 232 600 100
  • Osobne na pobočke

Aký je postup so zabezpečením prehliadky vozidla?


V prípade opravy v zmluvnom servise zaistí prehliadku pracovník servisu. V prípade expresnej likvidácie postačí vami poskytnutá dokumentácia. V ostatných prípadoch zaisťujeme prehliadku technikom do 48 hodín od nahlásenia škodovej udalosti.

Kedy mám nárok na náhradné vozidlo?

Ak disponujete pripoistením príspevku na náhradné vozidlo, uhradíme vám požičanie náhradného vozidla v rámci dojednaného limitu. O podmienkach poskytnutia náhradného vozidla sa informujte na infolinke UNIQA: (+421) 232 600 100.

Kontakty
Zavolajte nám
Všeobecná infolinka
(+421) 2 32 600 100
Pondelok až piatok od 8:00 do 18:00
Napíšte nám
Zavoláme vám